ニュース

2023.01.01

旧年中は格別のご厚情を賜り、誠にありがとうございました。心よりお礼申し上げます。


2022 年も依然としてCOVID-19 の影響が残る中、新たなマクロ経済の不安も相まって、日本では先行き不透明な厳しい環境下にありました。弊社はこのような環境下においても、皆様の適切なタイミングでの意思決定と未来を作るブランディングのお手伝いに微力ながら努めてまいりました。特に近年はテクノロジーを活用した専門知識のご提供に力を注いできました。カンターの消費者における知見と手法に加えAI等技術革新も含めた新旧のアプローチを組み合わせることで、人そのものの理解から市場価値構造、未来の解明に引き続き注力してまいります。

2020年のサービス開始以来、多くの皆様にご利用頂いておりますオンデマンドリサーチプラットフォームKantar Marketplaceは様々な新サービスを提供してまいりました。Kantar Marketplaceでは、国内および世界各地のリサーチ(新製品開発、発売前後の広告評価、メディア理解、さらにブランドエクイティマネジメントの分野)を、迅速かつ低コストで実施することができます。しかも、重要なことは、その方法論が、これまでカンターが培ってきた、検証されたアプローチに基づいていることです。より強いブランドに成長させるための重要な意思決定を適切に行うため、専門家によるコンサルティング・サービスも強化しています。

また、昨年は「BrandZ Top 50 Most Valuable Japanese Brands」の最新版を発表致しました。これは、日本における膨大なブランド資産のデータベースをもとに、ブランド価値を評価する世界最高水準のアプローチです。パンデミック、戦争、インフレ、その他の不確実性など、複雑化するマクロ経済環境下で有効なブランド戦略やマーケティング戦略をご紹介しております。弊社の専門家は、お客様のブランドパートナーとして、様々なブランドの成功例を徹底的に研究し、意義あるケーススタディとデータを提供いたします。 

COVID-19の影響に対処する一方で、2022年には新たなマクロ経済上の懸念が浮上しており、2023年も引き続き我々の社会経済に影響を与え続けると思われます。私たちカンターは、未知の問題に適応し、短期的・長期的課題への対処法を生み続けていく所存です。  そして、常に人を深く理解し、2023年以降のブランド戦略・マーケティング戦略を加速させるための革新的なアプローチを提供することで、皆様の成長に貢献していきたいと考えております。 

2023年も引き続き、皆様のブランドのお手伝いをさせていただきますので、引続きのご高配をお願い致しますと共に、皆様の益々のご多幸をお祈り申し上げます。

合同会社カンター・ジャパン

Happy New Year from everyone at Kantar Japan!

We would like to express our heartfelt gratitude for your support over the past year and we hope to enjoy your continued support in 2023.

2022 continued to be uncertain times in Japan due to the impact of COVID-19, still manifesting in how we work and conduct our lives, and additionally some new macro-economic worries that emerged. In these challenging times, to support your agile decision making and your need to strengthen your Brands for tomorrow, our effort has been to provide you with the relevant expertise, amplified by technology. Our focus continues to be on providing you with better understanding of people, in Japan and everywhere, by combining Kantar’s understanding of the consumer with advanced analytics and AI based approaches.

Since its launch in 2020, we have implemented various new services that many of you have used Kantar Marketplace, our on-demand research platform, to better meet your needs. Kantar Marketplace allows you to conduct research in Japan and elsewhere in the world (in the areas of new product development, pre & post launch ad evaluation, media understanding and also Brand Equity management) with speed and at low-cost. And it does this while, critically importantly, being assured that the methodologies are based on proven and validated approaches. It is not just agile and quick – we have also strengthened consulting services, from our experts, to better shape your important decisions towards growing your Brands for a stronger tomorrow.

This year we also released the latest wave of “BrandZ Top 50 Most Valuable Japanese Brands”, our Global best-in-class approach to assess Brand value, based on our vast brand asset database in Japan. Here we provide insights into brand and marketing strategies which prove effective under an environment of macro-economic challenges, now more complex due to multiple forces like the pandemic, war, inflation and other uncertainties. As your indispensable Brand Partner, our experts have conducted in-depth study on various successful brands to share the most meaningful case studies and data that will provide you options towards a successful tomorrow. 

Even as we deal with the impact of COVID-19, there have been newer macro-economic concerns that have emerged in 2022, which are likely to continue impacting us all in 2023. In response, we at Kantar will continue to create new ways to adapt to the unknown and address the short-term & long-term impacts of these challenges.  We will continue to always get better at understanding people and contribute to your growth, by providing innovative approaches towards enabling you to accelerate your brand/marketing strategies in 2023 & beyond. 

We would like to wish you & your loved ones the very best for the New Year and we look forward to continuing to help you shape your brands in 2023.

Kantar Japan Inc.



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